jul 082018
 

Heen:
Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 62,14 km
Duur: 2:07:06
Gemiddeld: 29,3 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 81 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 144 slagen per minuut
Weer: 16°C-25°C, Droog, beetje wind in de rug
Omstandigheden: Al goed aan het opwarmen.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Terug:
Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 63,24 km
Duur: 2:16:36
Gemiddeld: 27,8 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 78 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 167 slagen per minuut
Weer: 24°C-29°C, Droog, Pittige wind (kracht 3) tegen
Omstandigheden: Warm.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Mijn zus en schoonbroer zijn onlangs verhuisd en dit jaar zijn ze 40 jaar getrouwd. Reden genoeg voor een feestje in hun nieuwe huis in Sittard. Dus ging ik op de fiets op pad (terwijl een set nette kleren met de auto mee richting Sittard ging). Voordeel is natuurlijk dat je zo twee dingen kunt combineren, nadeel was dat ik pas laat (9 uur) vertrok (anders was ik er te vroeg) en toen was het al best aan het opwarmen. Nou ja, heen maakte dat niet veel uit. De wind kwam uit het noord-oosten en hoewel ik hem heen niet echt altijd in mijn rug gevoeld heb, wist ik terug wél heel goed dat ik hem tegen had.

De route ging vandaag via de sluizen van Linne en dat is hoe dan ook een mooi stukje Nederland.

Terug was een stuk pittiger dan heen. De wind was aangetrokken en kwam nu vol van voren en het was warm. Nou ja, hoort er ook bij als je thuis wil komen, dus hoofd omlaag (goed blijven opletten op auto’s die niet opletten, dat scheelde 1x een serieuze aanrijding met een auto die mij volledig over het hoofd gezien had en dus vergat om voorrang te geven) en trappen maar. Het gemiddelde was niet om over naar huis te schrijven, maar in tijd scheelde het maar 10 minuten. Formule 1 had ik niets aan gemist. Ja, het was een minder saaie race (hoorde ik) dan ik verwacht had, maar het resultaat van Max was ook een stuk minder dan de afgelopen 3x.

Deze week 348,8 kilometer gefietst op de racefiets. Het is vijf jaar geleden dat ik voor het laatst meer dan 300 kilometer in 1 week gefietst heb.  Oei, dat is lang geleden.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 17:23

Rondje Langenboom

 GPS, Racefiets  Reacties uitgeschakeld voor Rondje Langenboom
jun 102018
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 81,84 km
Duur: 2:53:12
Gemiddeld: 28,4 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 90 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 144 slagen per minuut
Weer: 15°C-22°C, Droog, wind uit het noorden
Omstandigheden: Lekker, maar minder sterke benen dan gisteren.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Net als vorige keer hadden mijn benen vanochtend een heel duidelijke mening over het twee dagen achter elkaar stevig bezig zijn: prima, maar dan wel een tempo lager. Geen probleem wat mij betreft. Ik had een kortere rit uitgestippeld dan de afgelopen paar zondagen omdat ik vandaag ook nog wat voorbereidend werk voor de komende week moet doen. En dan wil je niet tot het uiterste gaan.

Nou was het met de wind uit het noorden zeker niet zo dat ik me niet heb hoeven inspannen hoor. De route was ok, veel bekend terrein, alleen het stukje bij Uden was knudde. Ik had gezien dat Strava me voor een deel over onverharde wegen wilde laten rijden, vind ik geen handig idee, dus zocht ik daar een stukje zelf de weg door het dorp. Nou, het is geen dorp waar je even snel doorheen fietst. Veel drempels, oversteekjes, rare bochten, kortom de volgende keer sla ik Uden lekker over.

Temperatuur was dragelijk, een lekker 15°C bij vertrek om half 8 oplopend naar zo’n 22°C toen ik tegen half 11 weer terug was. Het zonnetje liet zich maar af en toe zien door de bewolking.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 10:51

Rondje Molenhoek – Grave

 GPS, Racefiets  Reacties uitgeschakeld voor Rondje Molenhoek – Grave
mei 272018
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 109,77 km
Duur: 03:59:16
Gemiddeld: 27,5 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 85 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 144 slagen per minuut
Weer: 18°C-28°C, Droog, wind uit het oosten.
Omstandigheden: Lekker koel bij vertrek, best warm op het einde.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Na alle activiteiten van gisteren was het even de vraag wat mijn benen er vanochtend van zouden vinden als ik weer op de fiets zou stappen. Op zich leken ze het wel prima te vinden (geen pijntjes of zo), maar het was al snel duidelijk dat vandaag geen snelle rit zou worden. Prima, dan maar gewoon wat meer van de omgeving genieten. Zeker toen het de eerste anderhalf uur nog heel erg lekker koel was. Het eerste stuk was bekend terrein, de route richting Gennip had ik al een paar keer gefietst. Bij Gennip werd het even een zooitje, ik denk dat ik de kaarten op mijn Garmin nodig een keer moet updaten want hij stuurde me een doodlopende weg op in plaats van de Nijmeegse weg. Nadat ik die gevonden had ging het nog een stukje naar het noord-westen. Ik weet dat het een schande is om zo langs Groesbeek door te fietsen zonder op zijn minst ook wat heuveltjes mee te nemen, maar ik was er vandaag niet voor heuvels.

Wél was ik er voor de Maasdijk van Heumen naar Nederasselt. De vorige keer toen ik hem met Ronald, Manon, Karin en Albert gefietst had (6 mei, Deurne-Deurne) was het flink doortrappen geweest en was ik blij dat ik niet alleen fietste. Vandaag fietste ik alleen (al had ik een heel rijtje achter me hangen die de toertocht Heimwee naar Nijmegen aan het fietsen waren) maar met de wind in de rug ging het nét nog wat sneller dan een paar weken geleden.

Het was een lekker stukje crossen over de dijk, maar daar stond ook weer een minstens zo lang recht stuk tegen de wind van Escharen richting Haps tegenover. Kortom, de tocht had van alles iets in zich. Ik was blij dat ik op tijd vertrokken was want tegen de tijd dat ik bij De Rips was, was het inmiddels aardig warm geworden. Dus even een laatste pauze bij De Viersprong, vocht nog wat aanvullen en door naar huis.

Komende week ben ik een paar dagen buitenshuis voor werk, dus het fietsen/spinnen/pumpen zal dan even wat minder worden.  Het hotel heeft een zwembad, dat scheelt, kan ik toch nog wat bewegen. 😉

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 12:52
jun 182017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 185,1 km
Duur: 6:25:08
Gemiddeld: 28,8 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 73 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 151 slagen per minuut
Weer: 15°C-27°C, Droog, lichte wind
Omstandigheden: Lekker fietsweer, vooral in de ochtend
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

De laatste keer dat ik “De Ronde” gefietst had was toen hij nog door een krant gesponsord werd. Tot mijn schrik was dat alweer 5 jaar geleden! Maar ja, dat was ook wel een tocht om te onthouden. Maar goed, vandaag zou de tocht letterlijk door mijn achtertuin voorbij komen en qua opbouw paste hij ideaal. Na de 150 km van vorige week kon een tocht van 160 km er prima bij. Alleen wilde ik niet met de auto naar Eindhoven, maar de tocht onderweg oppikken. Heen deed ik dat via de “groene” route, de afkorting die voor de 80 km bestond, tot aan Liessel waar ik de gezamenlijke route oppikte tot in Eindhoven. Betekende dat ik met 50 km op de teller aankwam bij de registratiebalie (scan and go, ik had al online ingeschreven en betaald).

Na Eindhoven ging het dus weer terug naar het oosten, maar nu ook naar het noorden. Via Nuenen en Gerwen ging het naar het kanaal bij Lieshout en Aarle-Rixtel, linksaf, in gedachten naar Suus zwaaien in Beek en Donk en  via de Biezen in de richting van Bakel en Milheeze (hier sloegen de 80 km fietsers af). Toen weer verder naar het noorden via Jodenpeel, Vedepeel en Overloon waar de eerste stop was en de splitsing met de 120 km. Voor de 160 km ging het verder richting Holthees, Maashees en langs de maas een stukje naar het zuiden. Bij Wanssum de brug over en er meteen onderdoor naar de Geysselberg om aan de andere kant van de maas verder naar het zuiden te fietsen. Via Wellerlooi, Tuindorp, Brandemolen en Arcen ging het via het pondje over naar Broekhuizen waar de tweede stop lag. Daar heb ik even ruim tijd genomen voor een lunch (uitsmijter met 3 eieren, brood, kaas, ham, tomaten, komkommer + 2 cola). Want daar was ik wel aan toe. Want ik had natuurlijk wel gegeten sinds ik om 7 uur op de fiets gestapt was, maar van banaan, reep en krentenbol wordt je ook niet heel gelukkig. Ik heb 30 minuten op mijn uitsmijter gewacht (incl.bestellen) en hij was in 10 minuten weg. Heerlijk was hij, niet eens aan gedacht er een foto van te maken.

Daarna ging het verder naar het zuiden. We bleven lang in de buurt van de maas. In Venlo liep de route deels over het Venlo GreenPark en de vreemde (hobbelige) fietsbrug over de A67. Ik moet bekennen dat ik de plaatsjes die ik daarna tegen kwam: Lange Heide, Korte Heide, Koningslust niet kende. Het enige bekende gehucht was Grashoek, vlak bij Helenaveen. Vanaf Helenaveen was het nog even gassen tot in Liessel. Daar was ik ’s ochtends ook al geweest, maar nu was de post er wel. Toch nog maar even stoppen, banaan, krentenbol en wat drinken en toen de kortste route van Liessel naar Deurne terug.

Bij thuiskomst stonden 185 km op de teller. Al met al ben ik tevreden. Ik het het merendeel van de tocht solo gereden. Vanochtend werd ik ingehaald door een groep van 11 wielrenners. Die reden niet hard genoeg om ze weg te laten rijden en niet zo langzaam dat ik ze kon inhalen. In zo’n groep fietsen kost minder energie, maar je moet veel harder opletten op wat de man voor en naast je doen. Zij sloegen af voor de 80 km route, dus dat dilemma loste zichzelf snel op. Daarna werd ik, ook nog voor de eerste post ingehaald door een wielrenner alleen. Ook hier was het snelheidsverschil klein, maar ik ging er wel harder door fietsen, voordelen heeft het samen fietsen, als de groep niet te groot is dus zeker. Na de eerste stop ging hij naar de 120 km en ik door naar de 160 km dus ook dit was tijdelijk van aard. Ik merkte bij Broekhuizen dat ik erg honger had, dat was na 134 km. Betekent dat ik het energieverbruik onderweg nog niet helemaal goed krijg aangevuld. Die uitsmijter hielp heel erg goed, dus een goede lunch is belangrijk bij zo’n tocht. Ik had overigen niks speciaals gedaan qua koolhydraten stapelen en zo de afgelopen dag. Daar heb ik geen tijd voor.

Ik hoop dat het weer nog even zo vriendelijk blijft. Qua opbouw mag ik niet klagen over die vijf weken die ik de fiets nu weer wat vaker aan het pakken ben.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 16:41
jun 112017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 152,3 km
Duur: 5:17:02
Gemiddeld: 28,8 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 74 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 156 slagen per minuut
Weer: 20°C-34°C, Droog, wind kracht 3 uit Z / ZW
Omstandigheden: Terugrit pittig door temperatuur.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Na de ritjes van de afgelopen weken wilde ik er vandaag weer wat kilometers bij doen. En tja, op een zondag, met de wind vanuit het zuiden, wat was er dan logischer om bij mam langs te gaan. Dan zou ik heen de wind tegen hebben en terug de wind mee. Via Strava had ik een route gepland die er voor zou zorgen dat ik op de heenweg een andere route zou volgen dan terug. Heen ging het over België. Daarbij vond ik het eerste stuk vanuit Ittervoort tot Maaseik niet echt super: een fietsstrookje langs de drukke weg. Maar na Maaseik ging het over een autovrije route door de velden, langs water, mooi.

Opvallendste verschijning tijdens die heenreis was ongetwijfeld de man uit Visé die met zijn fiets in de hand liep en vrolijk naar iedereen zwaaide. Ik dacht dat hij hulp nodig had en stopte even. Nee, niets aan de hand, hij liep soms liever even. Hij was uit Visé (“Je suis de Visé”), of ik Nederlander was, ja, dat kon je inderdaad zien. Na een vriendelijk “goede reis” gingen we weer elk onze kant op. Ik moest achteraf aan die Mentos reclame denken:

Some contents or functionalities here are not available due to your cookie preferences!

This happens because the functionality/content marked as "Google Youtube" uses cookies that you choosed to keep disabled. In order to view this content or use this functionality, please enable cookies: click here to open your cookie preferences.

Gelukkig is hallo zeggen tegen een wildvreemde en er even een kort praatje mee maken, ook zónder Mentos helemaal niet moeilijk of onmogelijk. Datzelfde gold voor de Belgische wielrenner die ik eerst ingehaald had, die toen me weer tegen kwam toen ik bij de brug van Maasmechelen naar Stein stond te bekijken hoe ik boven zou komen en die ik voor de derde keer tegen kwam toen ik de trap genomen had en hij de fietsroute er naar toe wél bleek te kennen en weer aan kwam fietsen. Hij wees het me van boven af de brug (iets verder door nog, rechts en dan weer rechts) en samen deden we het stukje tot aan de overkant, hij ging verder voor een rondje langs Maastricht, ik ging naar Beek.

Na een kort, maar gezellig bezoek aan mijn moeder ging het weer terug. En daar heb ik me waarschijnlijk laten foppen door de wind. Het stuk tot Maasbracht ging hard, te hard, gemiddeld te veel boven de 30 km/uur. Het was namelijk ook gewoon heet. En dus was bij Maasbracht de pijp eigenlijk al leeg. Mijn bidons bevatten alleen nog maar lauwe vloeistof net op het moment dat ik langs het kanaal eigenlijk geen goede pauzeplek had. Die kwam pas weer voorbij Nederweert. Bij Sluis 13, bij Gasterij de Brabander was het tijd om even nieuwe energie te tanken.

Het hielp voldoende voor het laatste stuk naar huis. De Garmin houdt het op 29 km/uur totaal (28,1 km/uur voor de heenweg), Strava is strenger en komt maar op 28,8 km/uur. Hoe dan ook, het was een pittig maar mooi tochtje.

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 15:46
jun 072017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 32,3 km totaal
Duur: 1:06:41
Gemiddeld: 29,1 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 80 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 156 slagen per minuut
Weer: 17°C-15°C, Droog, Stevige wind (kracht 4-5)
Omstandigheden: Lekker fietsweer!
Gereden met: de  Ridley Fenix Classic

Normaal gesproken zou ik vanavond gewoon binnen op de Spinningfiets gezeten hebben. Is immers ook gezellig. Maar de les ging niet door en voor de derde achtereenvolgende dag roeien, dat vond ik nou ook wel weer wat veel van het goede. Dus toch maar gewoon naar buiten. Volgens het weerbericht zou het ergste qua wind al voorbij zijn, idem voor wat betreft de regen.

Ik had dezelfde route genomen als vorige week dinsdag. Ook toen kwam de wind uit het westen, maar een stuk minder strak dan vandaag. En ik moet bekennen dat ik ook niet echt de inspiratie had om er een vreselijk stampen rondje van te maken. Niet dat ik geen zin had om te fietsen, integendeel, maar als de wind flink tegen stond, dan schakelde ik wat terug, beentempo omhoog en dan kwam ik ook wel vooruit. Gewoon relaxed dus. 🙂

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 20:44
jun 042017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 114,6 km
Duur: 3:53:08
Gemiddeld: 29,5 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 77 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 151 slagen per minuut
Weer: 16°C-23°C, Droog, stevige wind, kracht 3 uit het westen
Omstandigheden: Weer was lekker, weg niet altijd, veel slecht wegdek/slechte fietspaden.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Er was windkracht 3 voorspeld vanuit het westen, dus wilde ik richting het westen starten. Als je niet *door* Helmond en Eindhoven heen wil, dan betekent dat een boogje maken: Eerst richting noordwesten, langs Aarle-Rixtel, Lieshout en Mariahout. Bij Nijnsel naar het zuidwesten afgebogen en via De Vleut naar Best, langs het vliegveld door naar Wintelre, Vessem. Hoogeloon. En daarna afbuigen naar het zuidoosten en Eersel, Bergeijk, via de rotonde bij Hoek naar het noordoosten, onderlangs Valkenswaard en met de wind mee richting Leende, Heeze, Someren, Asten, Ommel, Vlierden en weer thuis.

Het was een leuke route, maar ook eentje met veel slecht wegdek. Ik had mijn banden al wat leger gelaten, 8 bar is dan namelijk niet helemaal ideaal, maar ondanks dat voel ik nu vooral mijn polsen en armen die vandaag meer dan anders heel veel trillingen te verduren hebben gekregen. Sowieso viel het me op dat er stukken weg waren waarbij de weg voor de auto’s spiksplinternieuw vernieuwd was, terwijl het (gescheiden van de weg liggende) fietspad een hobbel de bobbel tegelpad was. Niet alleen gevaarlijk met 30 km/uur!

Gisteren had ik het niet kunnen laten. Ik weet dat het geen nut heeft om er op te reageren, maar ik wordt tamelijk boos van al die stigmatiserende sensatieverhalen in de pers als het over wielrenners gaat. Petra van Middeldorp van Omroep Brabant had er eentje geschreven, die oorspronkelijk (zo kon ik aan de RSS-feed zien) begon met “Eindelijk!”, uiteindelijk werd het “gewoon” als kop “De politie gaat extra controleren op arrogante wielrenners”. Goed, ik ga hier niet een heel verhaal afsteken over waarom ik me er boos over kan maken, maar wil wel benadrukken dat ik ook vandaag, tijdens die  4 uur onderweg, eigenlijk alleen maar heel positieve ervaringen gehad heb. Van automobilisten die ongevraagd, heel vriendelijk voorrang gaven bij rotondes (nadat ik mijn voet al zichtbaar uitgeklikt had, iets wat ik doe om te laten zien dat ik ga stoppen), hondeneigenaren die hun hond zichtbaar even net wat dichterbij halen zodat ik me geen zorgen hoef te maken of zo’n beest het leuk vindt om naar voorbijkomende fietsers te happen, voetgangers die even achter elkaar op het fietspad gaan lopen in plaats van naast elkaar als ze me aan zien komen (en al aan de goede kant van het fietspad lopen zodat ze me ook zien aankomen), fietsers die even achter elkaar gaan rijden als ik (op ruime afstand) bel en “goedemorgen” terug zeggen als ik dat zeg bij het langs fietsen. Allemaal voorbeelden waarbij we de beperkte ruimte best goed kunnen delen.
En ja, ik ben ook ingehaald door een wielrenner die geen bel had (en net wat sneller fietste) en die merkte dat mijn bel toch wel heel handig was toen we daarna samen bij een ouder echtpaar op de fiets aangekomen waren die ons anders niet gehoord hadden.

Extra eervolle vermelding krijgt van mij de wegkapitein die (in de buurt van Nijnsel) aan kop van een groepje van een achttal wielrenners voor mij duidelijk zichtbaar uit een zijstraat van rechts de voorrangsweg met fietspad naderden waar ik op fietste. Zij moesten blijkbaar de weg oversteken, auto’s waren er niet, ze hadden net wel of net niet zonder problemen voor me langs gekund, waarschijnlijk had ik even in de remmen moeten knijpen. Ik gaf richting aan rechtdoor en toen hij dat zag kneep de wegkapitein in zijn remmen en stopte de hele groep om me voorrang te geven.
Ja, je kunt zeggen “logisch, dat moet hij doen, je had voorrang!”. Dat mag dan wel zo zijn, maar met alle nadruk die er gelegd wordt op uitspattingen aan de negatieve kant wil ik de mensen die er aan werken om er voor te zorgen dat het wél kan, ook vermeld worden.

p.s. andere eervolle vermelding krijgt de jongedame op de snorfiets met stoere koptelefoon op die me tussen Ommel en Vlierden inhaalde. Ik kon het niet nalaten om aan te pikken en haar tempo te matchen. Mijn Garmin zegt dat we op dat stuk (de rotonde maakte een einde aan de sprint) 40 km/uur gereden hebben. De max. snelheid van een snorfiets is 25 km/uur, zelfs op de rollerbank krijg je al een proces-verbaal als hij harder dan 35 km/uur gaat. Dat haalde deze met gemak!

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 13:31
jun 012017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 56,0 km
Duur: 1:49:55
Gemiddeld: 30,6 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 82 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 161 slagen per minuut
Weer: 25°C-17°C, Droog, eerste deel warmer dan de terugweg
Omstandigheden: Lekker fietsweer!
Gereden met: de  Ridley Fenix Classic

Het was een beetje passen en meten vanavond. De jongens van Deurne JC1 speelden een belangrijke uitwedstrijd tegen Uden. Niet in het weekend zoals normaal, maar op donderdagavond om half 8. Ik kon de auto niet hebben en eigenlijk had ik vanavond willen gaan sporten. Krachttraining tijdens de BodyPump bij Lusi. Fietsen had ik immers dinsdag buiten en gisteren binnen bij de Spinning al gedaan. Ik wilde toch gaan kijken, dus een route uitgezet via Strava naar Uden, voor de zekerheid de lampjes op de fiets vastgemaakt en daar ging ik.
Overigens: natuurlijk had ik met een van de andere ouders mee kunnen rijden als ik dat had gewild, maar nu kon ik sporten en kijken combineren. En het weer was ook vandaag nog steeds prima, beetje wind vanuit het noorden, dus heen tegen en terug een beetje in de rug, dus wat wilde ik nog meer?

De heenroute ging via Bakel en de Mortel naar Gemert (dwars over de markt, goed opletten daar want je gaat door de winkelstraat heen met auto’s van rechts), door via Boekel, Volkel naar Uden. Ik was er netjes op tijd voordat de wedstrijd van start ging. Uden speelde goed, Deurne had de eerste wedstrijd van ze verloren en moest winnen om kans te houden op het kampioenschap. Dat zat er vanavond helaas niet in. Het werd uiteindelijk 2-1 voor Uden, er had 2-2 ingezeten, maar ook 3-1 of 4-1. Jammer, maar het was een prima en faire pot met twee teams die aan elkaar gewaagd waren en goede leiding.

De wedstrijd zou, met 15 minuten pauze eigenlijk om kwart voor 9 afgelopen moeten zijn, maar uiteindelijk was het kwart óver 9 voordat ik weer op de fiets stapte. Nou had ik licht, maar daarnaast was het ook zo dat ik, nadat ik door Volkel en Odiliapeel heen was, op het fietspad langs de N277 het rijk voor me alleen had. Het fietspad is goed en ligt gescheiden van de hoofdweg, met een klein duwtje wind in de rug was het tijd om de handen onder in de beugels te zetten, een comfortabele lighouding te vinden en gas te geven. Ik kende de route, wist ook dat ik via Elsendorp door zou rijden tot aan de Rips, dan rechtsaf, door het bos van de Stippelberg via de rotonde bij Milheeze door naar Deurne.

Vlak voor Elsendorp werd ik ingehaald door de auto met Niek, die was uiteraard wat eerder thuis, toeteren, zwaaien en weer door. Het was al stevig aan het schemeren toen ik tegen 10 over 10 weer thuis aan kwam. Lekkere rit weer.

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 23:03
mei 302017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 32,7 km
Duur: 1:05:31
Gemiddeld: 30,0 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 76 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 157 slagen per minuut
Weer: 19°C, Dreigende wolken, droog
Omstandigheden: Lekker om de after-dinner dip weg te fietsen
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Er is eigenlijk niet zo heel veel over het rondje van vandaag te vertellen. Ik wilde niet op de bank ploffen of achter de laptop kruipen. De wolken zagen er dreigend uit, maar er was niet echt regen voorspeld en het was nog vroeg (tegen 7 uur). Dus omgekleed, fiets gepakt en een rondje gestart dat ik met de Strava routeplanner geplot had. Veel stukjes waar ik wel al eens geweest was, maar niet vaak, daarom wel leuke route ook als is bv het industriegebied van Helmond nou niet echt het mooiste gebied hier in de regio.
De wind kwam voornamelijk uit het noorden, dus schoot het laatste stuk lekker op.

Some contents or functionalities here are not available due to your cookie preferences!

This happens because the functionality/content marked as "Google Youtube" uses cookies that you choosed to keep disabled. In order to view this content or use this functionality, please enable cookies: click here to open your cookie preferences.

Het laatste nummer dat ik op de radio hoorde voordat ik van huis vertrok is het hele uur in mijn hoofd blijven rondzingen. Daarom hierboven even de clip zodat jij hem ook de rest van de avond niet meer kwijt komt. 🙂

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 20:43
mei 282017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 40,2 km
Duur: 1:20:16
Gemiddeld: 30,0 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 82 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 157 slagen per minuut
Weer: 23°C, Droog, vochtig, nauwelijks wind
Omstandigheden: Aangename temperatuur!
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Sommige ervaringen zijn uniek per sport, andere blijken meer generiek. Zo heb ik vandaag geleerd dat (lekker veel) Aioli eten bij je BBQ worstjes een uur voordat je gaat fietsen hetzelfde effect heeft als soutzoukakia (Griekse gehaktballetjes in tomatensaus en veel knoflook) voordat je gaat duiken. Het kan allebei hoor, zeker als je alleen bent (of in het geval van het duiken, alleen met de vissen).

Voor de rest was het een lekker rondje, deels over wegen die ik al vaak gefietst heb, deels langs plekjes waar ik minder vaak kom. En ja met “stoplichten Hel(mond)” als onderdeel van de route. Als ik de Strava data nakijk heb ik in totaal 8x stil gestaan voor een verkeerslicht voordat ik er voorbij was. Goede intervaltraining zullen we maar zeggen.

Nou snel (weer een keer) douchen, fiets schoon maken, de BBQ schoon maken, hemden strijken en dan is het hele lange weekend alweer voorbij.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 21:59