BodyPump

Het is een activiteit die eigenlijk niet zónder kopje kan op dit weblog (ik doe het immers op het moment 2-3 per week), maar waar je ook weer niet heel erg veel over zult lezen: BodyPump.

Ja, ik heb een aantal berichten erover geplaatst, van tijd tot tijd neem ik de moeite om de nieuwe tracklijsten te plaatsen en ik heb ook al een keer het hartslagverloop bij cardio versus krachttraining vergeleken. Maar in de regel is er niet zo heel veel over te vertellen. Als je me op Strava volgt dan kun je de hartslagweergaves zien van tijdens een training. Mijn Garmin probeert dan ook afstand en kadans bij te houden, maar in de regel sta ik op ongeveer dezelfde plek. Dus heel veel is er niet over te vertellen.

Gemiddeld gewicht per training verschilt ook heel erg. Maar goed, wat indicaties aan de hand van BP 112:

  • Warm-up – 2 x 7,5 kg aan de stang (voorheen was dat 2 x 5 kg)
  • Squats – 2 x 10 kg aan de stang
  • Borst – 2 x 7,5 kg aan de stang
  • Rug – 2 x 8,75 kg aan de stang
  • Triceps – schijf van 10 kg + los gewicht van 3 kg voor de kick-backs
  • Biceps – 2 x 5 kg aan de stang
  • Lunges – geen gewicht, alleen de step (laagste stand)
  • Schouders – 2 x 3 kg los gewicht
  • Core – geen gewicht

 

Op deze website wordt gebruik gemaakt van tools die kleine bestanden (cookies) op je computer opslaan. Cookies zijn veilig en worden gebruikt de site goed te laten werken en om (anonieme) gebruiksrapportages te maken (technische cookies). Andere cookies, zoals van YouTube of Addthis kun je naar wens uitschakelen, maar dan werkt die functionaliteit (uiteraard) ook niet. Je kunt via dit voorkeurvenster schakelen tussen je keuze. Lees meer over het privacybeleid van dit weblog