sep 232017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 48,6 km
Duur: 1:51:46
Gemiddeld: 26,1 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 74 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 165 slagen per minuut
Weer: 10°C-19°C, droog, nauwelijks wind
Omstandigheden: heerlijk fietsweer!
Gereden met: de Giant Fastcity RS2 (2017)
Kleding: ondershirt, thermoshirt (kort mouw), bibshort (kort), handschoenen open vinger, beenstukken (alleen heen), overshirt lange mouw (alleen heen)

Vandaag speelden de jongens JB1 van Deurne een uitwedstrijd in Boxmeer. Ik was is mei (toen waren ze nog JC1) ook al een keer op de fiets er naar toe gereden om te kijken. Ook toen was het op een zaterdag, maar nu zat de wedstrijd een stuk korter achter de Bodypump les van ’s ochtend aan. Het kwam er op neer dat ik thuis kwam om half 11, even snel wat gegeten heb, me weer omgekleed heb en op de fiets gestapt ben.

In mei was het heet, heel heet. Dat was het vanochtend zeker niet. Zeker niet onder de bomen, tijdens het stukje heen door het bos bij Stippelberg richting De Rips gaf de Garmin 10°C aan. Aangekomen in Boxmeer scheen de zon echter en was ik heel blij dat ik voor de beenstukken gekozen had en niet voor de lange broek. Terug heb ik namelijk zonder de beenstukken gefietst en zelfs het overshirt met lange mouwen bleef in mijn fietstas. Ondershirt + thermoshirt met kort mouw waren toen ruim voldoende.

Ja, je las het goed, fietstas. Ik had er deze keer namelijk voor gekozen om niet de racefiets te pakken maar mijn “gewone” Giant Fastcity RS2. Dat betekende dus 28 x 1.35 (35-622) bandjes met 3,5 bar in plaats van de 28 x 1.00 (25-622) bandjes met 8 bar van de Ridley. Ik vond het qua banden zeker geen slechte keuze want er lag heel wat zooi (eikels, takjes etc) op de fietspaden. Iets minder “blij” was ik met mijn Satori Crescent Moon FlatBar, mijn rechte stuur. Want voor dit soort stukken vlakke weg wil ik eigenlijk heel graag liggen. Bij de Ridley betekent dat gewoon de handen onder in de beugels en gaan. Dat gaat bij de Fastcity niet. Toch maar eens navragen als hij voor zijn controlebeurt terug naar de fietsmaker gaat. Ondanks dat toch wel tevreden over het vlakke tochtje.

Weinig verval in tempo, redelijk constant tempo en cadans op de paar oversteekmomenten na natuurlijk. Altijd fijn als de getallen het lekker gevoel op de fiets onderschrijven. 🙂

Oh, en de jongens hebben een 2-1 ruststand weten om te buigen in een 2-3 overwinning!

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 16:17
sep 172017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 26,7 km
Duur: 01:21:45
Gemiddeld: 19,6 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 75 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 163 slagen per minuut
Weer: 7°C, Droog, lekker zonnetje, geen wind
Omstandigheden: Heerlijk fietsweer, bos was niet te nat ondanks regen van afgelopen tijd
Gereden met: de Ridley Blast 29er
Kleding: thermosshirt korte mouw, overshirt lange mouw, handschoenen met open vinger, korte broek, overschoenen.

Korte samenvatting: het was alweer te lang geleden, het weer was perfect, het eerste rondje was wennen, het tweede rondje was sneller. Lekker, eens kijken of er weer wat ritme op te bouwen is.

Ik had nog even terug gekeken naar vorig jaar november, toen ik voor het laatst met de MTB het rondje hier deed. Toen was het nog wat kouder en winderig. Toen had ik het fris gehad terwijl ik meer aan had dan vandaag. Achteraf gezien was een extra ondershirt zonder mouw fijn geweest, maar voor de rest heb ik het niet koud gehad. Waarschijnlijk maakte het ontbreken van wind en het voorzichtige zonnetje heel veel goed.

Het bos lag er heerlijk bij. De dikke laag (kleine) dennenappels op de grond maakte het af en toe glibberen, maar dat zal ook aan mijn onwennigheid in het bos gelegen hebben. Het bos lag er goed bij. Op een paar stukken zijn ze nog flink bezig met het kappen van bomen en daar moet je je weg vinden door de diepe sporen van de grote machines die ze daarvoor gebruiken. Is niet erg natuurlijk, beetje extra modder waar je fiets zich lekker in vast wil grijpen.

Het laatste stuk had ik net twee heren ingehaald die op de bochtige stukken sneller waren maar op de rechtere stukken achter bleven. Ze dienden als een mooie motivatie om net wat sneller te gaan ondanks dat mijn hartslag daar stevig de lucht in ging en mijn benen op ontploffen stonden. Kortom lekkere start van de dag.

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 11:10
jul 212017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 68,1 km
Duur: 03:03:45
Gemiddeld: 22,3 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 66 omwentelingen per minuut
Weer: 20°C-26°C, Droog, lekker windje
Omstandigheden: Heerlijk fietsweer!
Gereden met: de Giant Fastcity RS2 (2017)

De vierde en laatste dag van de Fietsvierdaagse in Deurne gingen we weer laat van start. Niek had nog een logeerfeest op de hockeyclub gehad, dus die gingen we pas om 11:00 uur ophalen. Tegen 12:30 uur zaten we op de fiets. De route ging nu naar het Noord-Oosten, tot in Overloon. Was het de eerste twee dagen droog en stoffig, gisteren nat, vandaag was het eigenlijk zo’n ideale tussen-dag. Niet te nat, niet te droog, op het randje van niet te warm, de natuurlijk lag er lekker bij, kortom, ideaal fietsweer. En een vierde dag fietst altijd wel lekkerder.

Helaas wel ook wat pech gehad onderweg: de achterband van de gehuurde e-bike liep langzaam leeg. Ik heb hem er af gehaald, de binnenband opgepompt en voorzichtig gevoeld en geluisterd, maar ik kon niets vinden. Toch maar weer er op gelegd, zo hard mogelijk opgepompt en doorgefietst. Hij leek het goed te houden, maar na zo’n 20 km had hij toch weer wat lucht nodig, idem 10 km later en toen we bijna in de straat waren. Tja, geen idee waar dat gaatje zat, binnenband uiteraard helemaal door gevoeld, band van buiten geïnspecteerd, niets te zien. Bij een racefiets zou je er geen 2 seconden langer over denken en gewoon even de binnenband vervangen, maar dat gaat bij zo’n e-bike niet zo gemakkelijk. Eens kijken wat de verhuurder er van vindt vanavond.

Hoe dan ook, trots op zowel Niek als Josine. Niek die met z’n 14 jaar toch effe 4 x 60 km gefietst heeft. Ja, hij heeft een goede fiets, maar hij doet het toch maar gewoon even. Josine die ondanks de e-bike toch vaak nog hard mee moest trappen als wij het weer op de heupen kregen, want boven de 25 km per uur doet zo’n e-bike niks meer voor je.
Ikzelf vond het gewoon wel leuk. De routes kwamen op plekken waar ik zowel met de racefiets als met de MTB niet snel zou zijn gekomen. Het weer was heerlijk en met z’n drieën fietsen was gezellig. Dat zo’n rondje van 60 km net zo zwaar voelt als een toertocht van 120+ km op de racefiets vond ik wel verrassend. Maar ja, zeker op de langere rechte stukken en/of tegen de wind in, leg ik me op de racefiets even wat platter en doen alleen mij benen nog werk (duwen én trekken), dat ging op mijn toerfiets nou eenmaal niet zomaar.

Leuk en voor herhaling vatbaar wat mij betreft.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 16:33
jul 202017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 66,4 km
Duur: 03:02:00
Gemiddeld: 21,9 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 67 omwentelingen per minuut
Weer: 18°C-22°C, Droog, alleen wat druppels uit de bomen
Omstandigheden: Lekker fietsweer!
Gereden met: de Giant Fastcity RS2 (2017)

Er was gisterenavond code oranje voorspeld. En dat werd een mild onweersbuitje. En ook voor vandaag zag het er afwisselend slechter of minder slecht uit. Nou het werd niet alleen minder slecht, het werd gewoon heerlijk fietsweer. Het laatste en enig buitje van betekenis kwam om 8 uur over maar tegen de tijd dat wij op de fiets stapten richting de start was het al weer droog. Dat wil zeggen, er viel geen regen uit de lucht, want er is genoeg water/vocht/modder van beneden omhoog gekomen. Zeker over de gravelpaadjes door het bos. En ook van boven, uit de bomen kwam zo nu en dan een flinke druppel gewaaid. Maar het maakte allemaal niks uit. Het was lekker weer, niet te warm, wel een stevig windje (kracht 4) er bij, maar ja, die heb je soms van voren, soms van opzij en soms in de rug.

Traditie bij de Fietsvierdaagse is dat de route op een van de vier dagen door de Gerard Bilderstraat gaat. Daar, in een grote bedrijfshal achter het huis wordt dan de laatste traktatie van die dag voor je gebakken: een frikandel met curry of mayonaise. Super ongezond natuurlijk, maar ook super lekker hoor na zo’n 60km. 🙂

Morgen de vierde en laatste dag. Niek van vanmiddag en vannacht nog naar een hockeyfeest, dus we vertrekken morgen weer laat. Vandaag was het duidelijk dat iedereen al aan het ritme aan het wennen is. Ben benieuwd hoe hij zich morgen voelt na een ongetwijfeld korte nacht.
Ik merk overigens wel dat 3 x 60 (+ een beetje) km op een gewone fiets per saldo zwaarder voelt dan 1 x 180 km op mijn racefiets. Op de racefiets kan ik trekken en duwen met mijn benen, “lig” je als het ware lekker voorover op je fiets. Dit is best wel werken. Maar de beloning is dat je stukjes van de omgeving te zien krijgt waar je met een racefiets niet kunt komen en met een MTB niet heel snel terecht zult komen. Absoluut de moeite waard dus. En nog gezellig ook.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 13:15
jul 192017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 67,9 km
Duur: 03:11:39
Gemiddeld: 21,3 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 65 omwentelingen per minuut
Weer: 24°C-32°C, Droog, warm, drukkend
Omstandigheden: Best pittig, morgen koeler.
Gereden met: de Giant Fastcity RS2 (2017)

Gingen we gisteren laat van start omdat ik de ochtend al gevuld had, vandaag wilden we zo vroeg mogelijk aan de start verschijnen. Om half 9 gingen we de deur uit, om 9 uur zou de officiële start zijn, om 5 voor 9 mochten de dames dan toch de stempels voor vertrek zetten. Vandaag weer een mooie route. Weer een wat rare snelle “tractatie” post na 7 km. Maar waar we de nectarine van gisteren nog gemakkelijk wat langer konden bewaren, ging dat voor het glas alcoholvrij bier niet echt (vorig jaar hadden ze kleine blikjes, dat ging weer wel). Maar goed, gegeven paard en zo. Op 20 km de eerste echte controlepost en op ruim 46 km de tweede. Tussendoor 1x een pijl die verkeerd vast gemaakt was (tyrap, dus geen gevalletje “grapjas”) waardoor we een stuk grindpad heen en weer terug konden doen (en toen dat pijl losgehaald en op de grond in de juiste richting wijzend gezet).

Grappig was het Strava segment “Kwart voor Twaalf west”, een brug over het kanaal. Daar heb ik met Niek een wedstrijdje naar boven gedaan. Was meteen een PR voor mij op Strava. Blijkbaar was ik daar pas 1x eerder voorbij gekomen, 4 jaar geleden, wel op de racefiets, dus wel met SPD’s en dunne bandjes (in tegenstelling tot vandaag). 🙂

Nu lekker douchen en late lunch. Het ziet er naar uit dat het vanavond een stuk gaat afkoelen. Morgen dag #3.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 13:39
jul 182017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 68,8 km
Duur: 3:16:51
Gemiddeld: 21 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 65 omwentelingen per minuut
Weer: 25°C-31°C, droog, stevig wind
Omstandigheden: Lekker fietsweer!
Gereden met: de Giant Fastcity RS2 (2017)

Vorig jaar hadden we de 45 km route van de Fietsvierdaagse van Deurne gereden. Niek, onze jongste, inmiddels 14 jaar, fietst elke dag 12 km heen en terug naar school, dus die had vorig jaar daar geen probleem mee. Voor dit jaar was de vraag dus of we de 60 km zouden kunnen fietsen. Voor mij wel een leuke uitdaging, dus dat gingen we doen. Niek heeft inmiddels een “volwassen” formaat fiets en ook ik heb met de Giant Fastcity RS2 (2017) een lekker vlotte fiets ter beschikking. Zónder SPD, dat wel, het gaat ook niet om snelheid, ook bij SPD niet natuurlijk, je hebt gewoon al voordeel van het feit dat je kunt trekken en duwen met je benen in plaats van alleen maar duwen. Josine ging ook mee, maar heeft minder fietsconditie. Dus een e-bike gehuurd om dat verschil te compenseren.

Zo werd het een lekker intensief dagje: eerst vanochtend een uur Bodypump van 9:00 – 10:00, omkleden en van 10:15 – 11:15 een uur Spinning er achteraan. Douchen, weer omkleden, naar huis, snel shake drinken en op weg naar de startlocatie (2,5 km fietsen) zodat we voor 13:00 uur op weg waren. Het was heet vandaag, dus regelmatig stoppen om wat te drinken. Ik heb op deze fiets nog geen bidonhouder, dat gaat nog veranderen, want als het zo warm is, dan grijp ik haast automatisch naar die bidon die er nu niet zit.

Morgen dag 2. Dan vertrekken we vroeg zodat we het rondje kunnen maken voordat de middaghitte er is. We gaan dan naar het zuiden: Deurne, Liessel, Neerkant, Meijel, Grootte Peel, Someren-Eind, Asten-Heusden, Asten, Deurne. Zoals het er nu naar uit ziet wordt het ook dan een lekker tochtje.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 17:27
jun 132017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 32,5 km
Duur: 1:02:21
Gemiddeld: 31,6 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 81 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 164 slagen per minuut
Weer: 21°C-17°C, Droog
Omstandigheden: Heerlijk weer, super benen!
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Het was vandaag geen uitzonderlijk zware dag geweest, vooral overleggen, telefonisch, met mensen aan een tafel, geen uitzonderlijke dingen. Toch was is moe na het avondeten. Avondje rust inplannen dan maar? Ik wist dat als ik op de bank zou gaan zitten, ik voor de tv in slaap zou vallen. En morgenavond moet ik werken, dus dan zou ik ook al geen beweging krijgen. Dus toch maar even omgekleed. Ik zou wel zien. Wind uit het westen, niet te hard, dus toch nog maar een keer het rondje Rijpelberg gekozen.

Het duurde niet lang, ik was Deurne nog niet uit, of ik wist het al: niks mis met mijn benen vanavond. Ik had gisterenavond bij de Bodypump al gemerkt dat ik prima hersteld was van zondag, en dat werd nu bevestigd. Dus…dacht ik: 3x is scheepsrecht. De eerste keer had ik het rondje in 30 km/uur gemiddeld gedaan, de tweede keer in 29,1 km/uur deels omdat ik nogal behoudend gefietst had op het stuk tegen de wind in. Dat moest sneller kunnen. Dus de remmen los, natuurlijk netjes blijven stoppen voor verkeerslichten, uitkijken bij het oversteken, andere verkeersdeelnemers etc. maar voor de rest was het gaan met die banaan. Ik kende het rondje inmiddels, wist waar de pittige stukjes zaten en waar ik iets zou kunnen herstellen. Anders dan de eerste keer wkam de wind niet echt helemaal uit het westen, dus de snelheid daar bleef wat meer in de buurt van het gemiddelde.

Strava zegt dat het 31,3 km/uur was, de Garmin gaf toch echt aan 31,6 km/uur gemiddeld. Hoewel het raar zal klinken zal het me eigenlijk worst wezen: het ging namelijk gewoon lekker hard, ik heb een uur kunnen vlammen, mijn benen vonden het allemaal prima, het was vooral een kwestie van ademhaling onder controle houden én goed op de rest van het verkeer blijven letten. Lekker.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 21:06
jun 112017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 152,3 km
Duur: 5:17:02
Gemiddeld: 28,8 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 74 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 156 slagen per minuut
Weer: 20°C-34°C, Droog, wind kracht 3 uit Z / ZW
Omstandigheden: Terugrit pittig door temperatuur.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Na de ritjes van de afgelopen weken wilde ik er vandaag weer wat kilometers bij doen. En tja, op een zondag, met de wind vanuit het zuiden, wat was er dan logischer om bij mam langs te gaan. Dan zou ik heen de wind tegen hebben en terug de wind mee. Via Strava had ik een route gepland die er voor zou zorgen dat ik op de heenweg een andere route zou volgen dan terug. Heen ging het over België. Daarbij vond ik het eerste stuk vanuit Ittervoort tot Maaseik niet echt super: een fietsstrookje langs de drukke weg. Maar na Maaseik ging het over een autovrije route door de velden, langs water, mooi.

Opvallendste verschijning tijdens die heenreis was ongetwijfeld de man uit Visé die met zijn fiets in de hand liep en vrolijk naar iedereen zwaaide. Ik dacht dat hij hulp nodig had en stopte even. Nee, niets aan de hand, hij liep soms liever even. Hij was uit Visé (“Je suis de Visé”), of ik Nederlander was, ja, dat kon je inderdaad zien. Na een vriendelijk “goede reis” gingen we weer elk onze kant op. Ik moest achteraf aan die Mentos reclame denken:

Some contents or functionalities here are not available due to your cookie preferences!

This happens because the functionality/content marked as “Google Youtube” uses cookies that you choosed to keep disabled. In order to view this content or use this functionality, please enable cookies: click here to open your cookie preferences.

Gelukkig is hallo zeggen tegen een wildvreemde en er even een kort praatje mee maken, ook zónder Mentos helemaal niet moeilijk of onmogelijk. Datzelfde gold voor de Belgische wielrenner die ik eerst ingehaald had, die toen me weer tegen kwam toen ik bij de brug van Maasmechelen naar Stein stond te bekijken hoe ik boven zou komen en die ik voor de derde keer tegen kwam toen ik de trap genomen had en hij de fietsroute er naar toe wél bleek te kennen en weer aan kwam fietsen. Hij wees het me van boven af de brug (iets verder door nog, rechts en dan weer rechts) en samen deden we het stukje tot aan de overkant, hij ging verder voor een rondje langs Maastricht, ik ging naar Beek.

Na een kort, maar gezellig bezoek aan mijn moeder ging het weer terug. En daar heb ik me waarschijnlijk laten foppen door de wind. Het stuk tot Maasbracht ging hard, te hard, gemiddeld te veel boven de 30 km/uur. Het was namelijk ook gewoon heet. En dus was bij Maasbracht de pijp eigenlijk al leeg. Mijn bidons bevatten alleen nog maar lauwe vloeistof net op het moment dat ik langs het kanaal eigenlijk geen goede pauzeplek had. Die kwam pas weer voorbij Nederweert. Bij Sluis 13, bij Gasterij de Brabander was het tijd om even nieuwe energie te tanken.

Het hielp voldoende voor het laatste stuk naar huis. De Garmin houdt het op 29 km/uur totaal (28,1 km/uur voor de heenweg), Strava is strenger en komt maar op 28,8 km/uur. Hoe dan ook, het was een pittig maar mooi tochtje.

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 15:46
jun 102017
 

Garmin Snelheids / Cadanssensor 2.0Ik ben voor een nieuwe fiets op zoek naar een losse snelheids- en cadanssensor. De fietscomputer die ik ook hier zal gebruiken is nog steeds de Garmin Edge 800 (hij blijft het goed doen, dus geen reden om die te vervangen). Op mijn MTB en racefiets heb ik de Garmin GSC 10 zitten. Doet het eigenlijk altijd wel goed, maar idd, vanwege het armpje, de twee magneetjes en het gegeven dat alles precies op de juiste plek moet zitten, is het initiële monteren even wat meer pielwerk.

Nu blijkt de Garmin GSC 10 bijna nergens meer te koop te zijn, ik vond hem alleen bij Futurumshop nog. Wel vond ik overal de nieuwe  Garmin Snelheids / Cadanssensor 2.0, voor minimaal een dikke 25 euro extra.

Het bevestigingsmechanisme is gewijzigd. Geen tyraps, maar elastiekjes en de ene zit nu om de as van een van je wielen.

Mijn vraag: is het de 25 euro extra waard en wat zijn de ervaringen met kwijt raken (onder weg verliezen) van de twee sensoren?

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 08:08
mei 212017
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 109 km
Duur: 3:46:34
Gemiddeld: 28,9 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 76 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 159 slagen per minuut
Weer: 12°C-22°C, droog
Omstandigheden: Heerlijk fietsweer, fris bij het de deur uit gaan, al snel lekker warm
Gereden met: de  Ridley Fenix Classic

Na het voorzichtige ritje van afgelopen woensdag en het vooruitzicht van droog weer vandaag was het plan deze keer snel gemaakt. Het moest er maar weer eens van komen. Dat het na zoveel tijd geen lange ritten, zeker geen gemakkelijk ritje zou worden, dat wist ik vooraf. En toch viel het eigenlijk ook best wel heel erg mee. Toen ik om half 8 de deur uit ging was het fris, maar niet koud. Ik had beenstukken en armstukken aan die ik na zo’n 30 km (armstukken) en 40 km (beenstukken) uit kon doen omdat de temperatuur lekker omhoog ging.

Er stond niet veel wind, dus ik kon gewoon een lekker tempo draaien van rond de 30 km/uur. De route ging (hoe kan het ook anders gezien de titel), richting het zuiden. Eerst richting Vlierden en Asten, daarna een stuk naar het westen tot voor Heeze waar het richting het zuiden via Sterksel, Maarheeze en Budel de grens over ging naar Hamont in België. Daarna langs het kanaal richting Bocholt en ten noorden van Bree draaide ik weer af naar het noord-oosten. Via tankstation “De Grenspoal” (wat suiker ingeslagen in de vorm van flesje cola en een flesje Aquarius) ging het weer Nederland in. Door Stramproy richting Weert en Nederweert. Daarna kwamen nog twee stukken waarvan ik wist dat ze categorie “verstand op nul” waren: de N256, langs het kanaal vanuit Nederweert naar het Noorden. Nu niet tot Asten maar door tot aan de Rochadeweg en zo via Helmond Brouwhuis tot aan de laatste 7-8 km langs de N270 richting Deurne. Ook hier is niet veel te zien, anders dan een lange rechte weg tot aan Deurne.

Ik heb er bewust voor gekozen om het ritje solo te maken. Dat is voor mij namelijk de ultieme manier om mijn hoofd leeg te maken. Na 40 km denk ik niet meer aan werk, projectjes, TODO-lijstjes, niets meer. Dat is bij duiken ook zo, maar daar heb ik dan geen 40 km voor nodig en er is nog een ander klein verschil: mijn bovenbeenspieren zijn best sterk, maar ritten van een paar uur zijn ze niet meer gewend. En dat voel je natuurlijk. Tijdens het fietsen en erna. Daar moet ik dus weer aan gaan werken.

We gaan het zien. Er komt weer een lang weekend aan komende week met prima fietsweer, wordt dus vast nog wel vervolgd

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 13:47

Op deze website wordt gebruik gemaakt van tools die kleine bestanden (cookies) op je computer opslaan. Cookies zijn veilig en worden gebruikt de site goed te laten werken en om (anonieme) gebruiksrapportages te maken (technische cookies). Andere cookies, zoals van YouTube of Addthis kun je naar wens uitschakelen, maar dan werkt die functionaliteit (uiteraard) ook niet. Je kunt via dit voorkeurvenster schakelen tussen je keuze. Lees meer over het privacybeleid van dit weblog