jan 252014
 

Schermopname (76)Tacx Real Life Training
Duur: 01:05:09
Afstand: 36,99 km
Hoogtewinst: 69 meter
Gemiddelde snelheid: 34,1 km/u
Gemiddelde trapfrequentie: 104 omwentelingen per minuut
Gemiddeld vermogen: 194 Watt
Gemiddelde hartslag: 147 slagen per minuut
Ondertussen gekeken naar: Criminal Minds S09E08 (helemaal) + S09E09 (deels)
Gereden met: de Gazelle Vuelta op een Tacx Fortius

Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website.

Als je het hoogteprofiel bekijkt van de Tacx-rit van vanavond dan stelt dat op papier helemaal niet voor. Slecht 69 hoogtemeters. En dan zijn het ook nog eens 69 meter omhoog en 74 meter omlaag. Tja, dat kan als je op een Tacx van A naar B fietst zonder van je plek te komen. Toch zorgde het tussendoor voor een prettige afwisseling. Soms een stukje bergaf en een mogelijkheid om wat harder door te fietsen, soms ook stukjes waar het vasthouden van die gemiddelde snelheid simpelweg niet mogelijk was. Zeker naar het einde toe als de vermoeidheid toch een beetje toe begint te slaan en je moeite moet doen om het gemiddeld van dat moment (het lag hoger dan 34,1 km/uur) vast te houden. Dat lukte niet helemaal. Maar och, een uur lang fietsen terwijl ik 194 Watt gemiddeld weg trap is niet slecht. Het is overigens redelijk vergelijkbaar met vorig jaar februari op het eerste (vergelijkbare) stuk, maar dan met een iets lagere hartslag (147 slagen per minuut nu versus 154 slagen per minuut toen).

In beide gevallen wel vergelijkbaar uitgangspunt: toen een training na een dag werken aan mijn proefschrift, nu na een dag werken aan de voorbereiding voor een aantal workshops, presentaties en trainingen. Een hele dag werken met mijn hoofd dus, gelukkig toch nog afgesloten met wat lichamelijke inspanning. Lekker overigens als je dan in de serre zit en je hoort de regen op het dak kletteren. Dan krijg je wél de frisse lucht binnen (en geloof me die heb je na een minuut of 10 hard nodig), maar geen last van de wind of de nattigheid. Maakt het nadeel van binnen zitten bijna weer een voordeel.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 22:24

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.