apr 172014
 

TACX_AGR_2010_2v4

Tacx Real Life Training
Duur: 01:19:01
Afstand: 34,59 km
Hoogtewinst: 519 meter
Gemiddelde snelheid: 26,3 km/u
Gemiddelde trapfrequentie: 91 omwentelingen per minuut
Gemiddeld vermogen: 158 Watt
Gemiddelde hartslag: 142 slagen per minuut
Ondertussen gekeken naar: GoT S04E02 + CXWORX 14 (luisteren)
Gereden met: de Gazelle Vuelta op een Tacx Fortius

Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website.

Soms heb je van die dagen dat je denkt: ik *moet* gewoon even energie kwijt aan het einde van de dag. Natuurlijk was het vandaag eigenlijk té mooi weer om binnen te fietsen, maar praktisch gezien was het handiger als ik thuis zou blijven. Dus op de Tacx.
Als route voor vanavond had ik een van de segmenten van de Amstel Gold Race 2010 uitgekozen. Het was segment 2 van 4 (voor wie dat wat zegt), met o.a. het Drielandenpunt er in. Die klim naar het Drielandenpunt zit op ongeveer een kilometer of vijf na de start van de route. Tot dan ging alles goed. Ik had de achterband vooraf nog even (met beetje moeite) opgepompt tot 8 bar. En het eerste stuk van het traject start met een afdaling. Het duurde echter niet lang voordat het duidelijk was dat er iets niet helemaal goed ging in de klim. Het achterwiel  slipte al bij een procent of 5 helling naar boven. Gestopt en gevoeld: lek.

Op zich verbaasde me dat niet eens, want het rubber van de (Tacx eigen) achterband was flink warm geworden. Maar balen deed ik er niet minder van. Want, de band van een Tacx fiets vervangen, betekent dat eerst de fiets er uit moet (die zit bij mij op de wielnaad vast), dan moet de band er af, binnenband er uit, band er weer op, wiel weer in de fiets, fiets weer op de Tacx. Pfff…daar had ik geen zin in.

Dus de Tacx even gelaten voor wat hij was, in bad gaan liggen, Game of Thrones S01E01 gekeken en toen die aflevering afgelopen was kon ik er weer tegen. Dus: fiets er af,wiel los, band los, binnenband er uit, even checken waar gat zat, voor de volledigheid ook de buitenband door voelen (niks gevonden), nieuwe band beetje oppompen en er in. Voorzichtig de buitenband weer er op, wiel in de fiets, fiets goed op de Tacx.

Maar ja, nou de fiets er klaar voor was, was het eigenlijk beetje zonde om tot morgen te wachten. Dus het programma opnieuw gestart vanaf het begin en alsnog de bijna 35 km gefietst. Het was een pittig stukje, paar lekkere klimmetjes. Het was ook even wennen met het aantal versnellingen. Want, ik moet voor de zekerheid eens tellen, de Gazelle Vuelta heeft geen bergcassette, maar wel een Triple in plaats van een Compact. Hoe dan ook, ik was veel te laat klaar (om 23:45 uur) met de training, maar hij was de moeite waard. Lekker!

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 00:53

  2 reacties aan “Tacx Training: AGR 2010 segment 2/4”

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.

Op deze website wordt gebruik gemaakt van tools die kleine bestanden (cookies) op je computer opslaan. Cookies zijn veilig en worden gebruikt de site goed te laten werken en om (anonieme) gebruiksrapportages te maken (technische cookies). Andere cookies, zoals van YouTube of Addthis kun je naar wens uitschakelen, maar dan werkt die functionaliteit (uiteraard) ook niet. Je kunt via dit voorkeurvenster schakelen tussen je keuze. Lees meer over het privacybeleid van dit weblog