Heenrit:
Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 47,95 km (Garmin 100 meter later aangezet dan gisteren)
Duur: 01:40
Gemiddeld: 28,8 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 82 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 147 slagen per minuut
Weer: 13°C-16°C, Droog, wind uit oosten, minder dan gisteren
Omstandigheden: Lekker fris ook vandaag weer bij vertrek om 6:30 uur.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic
Gedronken: 750 ml sportdrank
Terugrit:
Bekijk een uitgebreider overzicht op de Strava website
Totaal: 48,13 km
Duur: 01:34:19
Gemiddeld: 30,6 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 81 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 149 slagen per minuut
Weer: 28°C-32°C, Droog, wind uit 0osten
Omstandigheden: Warm, minder wind dan gisteren, dus meer afzien
Gereden met: de Ridley Fenix Classic
Gedronken: 1500 ml sportdrank
Gisteren, toen ik voor het eerst met de fiets op en neer naar mijn werk in Nijmegen ging, wist ik niet hoe dat zou gaan bevallen. Door de wind in mijn rug terug en het lekker hoge tempo wist ik dat ik overmoedig zou worden. Als het 1x kon, dan waarom niet 2x achter elkaar?
Bij mij kan een reden zijn waarom ik zoiets niet 2x achter elkaar moet doen zijn dat het de tweede keer nooit zo perfect is als de eerste keer.
Maar ja, daar ging ik me toch niet door laten tegenhouden? Dus stapte ik vanochtend om half 7 weer op de fiets. De wind was minder sterk dan gisteren, dus heen ging eigenlijk juist gemakkelijker dan gisteren. Sowieso was het gegeven dat ik de route nu kende geen probleem, het zorgde er slechts voor dat ik nog beter dan gisteren de rit in stukjes kon knippen. Terug was wél een stuk pittiger. Minder wind betekende meer zelf trappen. En ook een hogere gevoelstemperatuur. Beide bidons gingen vandaag dan ook helemaal leeg tijdens de terugrit.
Het betekende ook een lagere gemiddelde snelheid dan de eerste keer. Nou ja, boeien. Ik vond het lekker fietsen.
Morgen met de auto naar Oss en Apeldoorn, donderdag met de trein weer naar Apeldoorn en vrijdag is een niet-werkdag. Volgende week staat een ander fiets-evenement op het programma. Dus voor nu was het weer even de laatste keer. Maar bij dit soort weer, weet ik dus dat het prima te doen is.