Rondje Asten

 Garmin, Racefiets  Reacties uitgeschakeld voor Rondje Asten
mrt 252013
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 21,95 km totaal
Duur: 45:36
Gemiddeld: 28,9 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 80 omwentelingen per minuut
Weer: -3,0°C, droog, stevige wind
Omstandigheden: Heen wind mee, terug vooral tegen, frisjes.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Wat doe je als je thuis werkt en je partner vergeet haar iPhone? Dan breng je hem natuurlijk even. Het is nog steeds fris, ruim onder het vriespunt (met een gevoelstemperatuur die richting de -10°C gaat). De Garmin heeft een minuut of 10 nodig voordat hij die temperatuur ook weergeeft nadat hij binnen aangezet is.

Heen had ik de wind voornamelijk in de rug, dus dat ging lekker snel, terug wat langzamer vanwege de tegenwind, maar al met al toch niet ontevreden. De benen waren er weer vandaag en het was een lekker stukje fietsen. Nu weer verder zittend achter mijn bureau.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 10:10
mrt 242013
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 107,31 km totaal
Duur: 04:04:32
Gemiddeld: 26,4 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 77 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 170 slagen per minuut
Weer: -2,4°C gemiddeld, droog, ondanks de voorspelde sneeuw
Omstandigheden: De harde, schrale wind uit het oosten met kracht 5-6, gecombineerd met de kou maakte het een pittige tocht.
Gereden met: de  Ridley Fenix Classic

Ik begrijp dat het vandaag mogelijk de koudste 24e maart ooit wordt, in Zeeland en Limburg is weer een pak sneeuw gevallen en in het Noorden wagen ze zich op natuurijs. En in het hele land staat er een straffe wind, kracht 5 en meer die het nog kouder doet aanvoelen dan het werkelijk al is. Dat maakt de titel van de tocht die vandaag vanuit Eindhoven gepland stond, “Lentegroentocht De Rips“, eigenlijk nóg grappiger. En ik zal eerlijk bekennen dat ik toen ik vanochtend om 6 uur mijn bed uit kwam, eigenlijk helemaal geen zin had. Ik had gezegd dat als het zou sneeuwen, dat ik dan niet zou gaan. Maar het had niet gesneeuwd. Dus ging ik naar Eindhoven. Ik begrijp dat uiteindelijk 49 andere heren dat ook gedaan hebben, normaal zouden dat er zo’n 300 zijn geweest, de organisatie had vanwege het weer op 20 gerekend en was dus relatief toch nog tevreden. Blijft vervelend natuurlijk van alle werk in de voorbereiding.

En de tocht was pittig. Het was koud, ik had mijn winterhandschoenen aan en nog best frisse vingers, er stond hele harde wind waar we de eerste 40-50 km vaak pal tegenin fietsten, en het was natuurlijk toch gewoon mijn eerste toertocht op de weg dit seizoen. Dan doen 107 km automatisch al wat meer pijn in de benen dan later in het seizoen.

Mijn prettige gevoel over vandaag zal  niet voor een klein deel afhankelijk zijn geweest van een toevalligheid. Bij de start vertrok er nóg een fietser, ik weet nu dat hij Michiel heet, in Eindhoven woont en dit jaar ook de Fietselfstedentocht gaat fietsen, maar dat wist ik bij vertrek nog niet. We vertrokken dus tegelijkertijd, raakten aan de praat en bleken ook nog, en dat is héél belangrijk, een vergelijkbaar fietstempo te hebben. Dus hebben we samen de hele tocht gefietst. En ik moet je zeggen, of je alleen op een lange rechte weg tegen de koude harde wind in fietst, of met zijn tweeën naast elkaar, dat maakt fysiek wellicht helemaal niets uit, maar mentaal wel. Als je je aan elkaar op kunt trekken qua tempo, tussendoor nog wat kunt kletsen, dan scheelt dat enorm.

En dus zal ik me vandaag herinneren als een zware tocht, van de organisatie begreep ik dat er ook niemand anders de 106 km route gereden had, waarbij ik blij was toen we Eindhoven weer binnen kwamen. Ik zal hem me herinneren als een niet snelle tocht, 26,4 km/uur gemiddeld over de hele tocht is niet heel snel, zelfs niet als je dat uiteen haalt naar deel 1 (voornamelijk tegen de wind in) met 24,5 km/uur gemiddeld en deel 2 (voornamelijk met de wind mee) met 28,6 km/uur, maar zoals gisteren waarbij ik kilometers lang een recht fietspad had met de wind hard in mijn rug, zo was dat vandaag niet. Het tegenovergestelde wel.
Maar vooral zal ik me vandaag herinneren als een tocht waar ik vooraf tegenop zag, waarbij ik getwijfeld heb of het wel zou lukken of dat het toch te gek weer was, maar waarvan ik nu met een goed gevoel en niet helemaal dood terug ben en weer lekker opgewarmd dit bericht kan zitten typen. En dat geeft een heel tevreden gevoel.

Gevoelstemp_24-3-2013

p.s. de hartslagmeter deed ook vandaag af en toe weer zot, de pieken van boven de 200 zijn niet alleen nogal hoog, ze corresponderen niet met momenten van flinke inspanning. Ik zie mijn hartslag steeds voor me op het scherm van de Garmin en zag de rare sprongen en reken maar dat als mijn hart dat op dat moment gedaan had, dan had ik dat gemerkt.

p.p.s. Ik begreep dat Michiel waarschijnlijk op 2e paasdag ook de Turfrit in Aalst-Waalre gaat fietsen. We hebben uiteraard nagelaten om GSM-nummers uit te wisselen. Michiel, mocht je dit lezen en mocht je hem gaan fietsen, laat het me even weten!

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 14:42
mrt 232013
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 28,88 km totaal
Duur: 54:03
Gemiddeld: 28,7 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 77 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 174 slagen per minuut
Weer: -1,0°C, het was droog, geen sneeuw
Omstandigheden: De wind was hard en het was koud.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Tja, wat zal ik hier eens over zeggen. Was dit nou een leuk uurtje fietsen of niet? Laat ik met het positieve beginnen: de voorspelde sneeuw bleef uit. Het was gewoon droog vanochtend. En omdat ik er niet zeker van ben dat dat morgen weer zo is, heb ik gebruik gemaakt van de gelegenheid om nog een keer er op uit te gaan.  Eerst weer richting het oosten, want daar kwam de heel harde wind vandaan. En de eerste 13 km richting Venray waren zeker niet leuk. Met de constante harde wind was het alsof ik aan een hele lange gestage klim bezig was. Het was ploeteren. Gemiddelde snelheid na die 13 km was 23,1 km/uur. Niet wat je wil op je nieuwe fiets.

Gevoelstemp_23-3-2013

Het lijkt er overigens op dat ik de batterijen van mijn hartslagmeter moet vervangen, want die sloeg dat eerste stuk helemaal op hol. Ik ga er tenminste vanuit dat een hartslag van 238 slagen per minuut niet echt realistisch is, maar goed, dat terzijde.

Bij de rotonde van Venray aangekomen had ik er eigenlijk dus wel al een beetje genoeg van. Maar ik wist ook dat de beloning op me wachtte. Ik had de route niet voor niets zo gekozen. De weg van Deurne naar Venray heeft aan beide kanten een gescheiden fietspad dat tamelijk recht en vlak is en met een beperkt aantal uitritten en zijstraten (voornamelijk één rotonde). Ideaal dus als je gebruik wilt maken van de wind. En wat was het kicken. De 11,40 km tussen de rotonde en het punt waar ik Deurne binnen vloog en wel snelheid moest minderen vanwege de klinkers en drempels gingen met 39,6 km/uur gemiddeld met een max. van 50,6 km/uur op een nagenoeg vlakke weg. En dat inclusief een paar drempels bij het verlaten van Venray en een rotonde waar ik geen voorrang had en dus toch even snelheid moest minderen. Natuurlijk, allemaal dankzij die harde wind in mijn rug, maar zo ontzettend veel fijner dan in een afdaling. Ik had de volledige 17 minuten en 15 seconden die dit stuk duurde voor 100% het gevoel dat ik de fiets onder controle had. Heerlijk,

Ik heb nog geen definitieve beslissing genomen over morgen. Eerst het weer zelf morgenvroeg maar eens afwachten. De route gaat de goede kant op (eerst voornamelijk tegen de wind en dan terug) maar het wordt komende nacht nóg kouder en ik merkte vandaag het temperatuurverschil met gisterenmiddag toch wel. Ik zie wel. Dit ritje heb ik in ieder geval weer meegepikt.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 11:31
mrt 222013
 


Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 24,4 km totaal
Duur: 49:03
Gemiddeld: 29,9 km/uur, max: 45,6 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 81 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 168 slagen per minuut
Weer: 3,7°C gemiddeld, droog, harde wind.
Omstandigheden: De wind, kracht 5, had grote invloed op de snelheid.
Gereden met: de Ridley Fenix Classic

Ik had er niet helemaal op gerekend, maar gelukkig kwam het er vandaag toch al van: de eerste rit met mijn nieuwe fiets. Vanochtend had ik hem opgehaald, de Garmin Edge er op gezet en vanmiddag bleek er nog een uurtje te zijn dat er op uit kon. Ik vertrok zonder echt doel, wist dat ik richting het oosten wilde, omdat daar de stevige wind, kracht 5 vandaag, vandaan kwam. In het begin was het nog even wennen aan de nieuwe SPD-SL clips, maar dan vooral omdat ze wat stroever uitklikten dan wat ik van mijn SPD trappers gewend was, na een paar minuten voelde het al heel vertrouwd. Je ziet op de foto hier dat de clip een heel stuk groter is dan een SPD. Ik heb eigenlijk nooit last van mijn voeten gehad bij langere tochten, maar ik ga er vanuit dat dit grotere contactoppervlak zeker niet verkeerd is.

Ik moest ook de Garmin nog even bijstellen. Bij de Gazelle en mijn Ridley MTB heb ik het ‘boompje’ van de draadlose GSC10 Sensor naar beneden staan. Maar bij de Ridley Fenix zit daar te weinig ruimte voor tussen de spaken en frame. Tenminste wel als ik de GSC10 zo draai dat ook de cadensmagneet opgepikt wordt. Geen probleem natuurlijk, maar wel iets wat tijdens zo’n eerste testrit blijkt.

Verder ging het richting het oosten. De wind was vandaag pittig, van voren betekent dat gewoon dat het allemaal wat langzamer gaat (ik fietste immers alleen), van opzij was het af en toe gewoon eng (ja, ik ben een watje). Schuin tegen de wind in hangen is nou eenmaal niet prettig als er ook auto’s lang moeten kunnen.

Maar….elk nadeel heeft ook nu weer een voordeel: als je de wind in de rug hebt (op het stuk terug naar huis), dan heb je er ook heerlijk veel voordeel van. Kijk maar:

snelheid

De maximale snelheid liep vandaag op naar 45,6 km/uur op een vlak stuk weg. Dat was een nieuw persoonlijk maximum. 🙂

Tja, en hoe bevalt hij nou? Daar lijken me 24 km nog wat kort voor. Hij staat in ieder geval goed afgesteld (logisch, mijn maten van de vorige keer zaten nog in de computer), voelt ook al wel vertrouwd en lekker snel. Ik moet alleen nog even mijn plekje op het zadel vinden, ik schuif nog wat veel naar voren toe. We zullen het zien. Ik zie op het moment wat verontrustende voorspellingen over het weer de komende dagen voorbij komen. Wind en kou heb ik geen moeite mee, mocht het nu toch weer gaan sneeuwen, dan gaat het feest zondag toch helaas niet door. En anders ga ik lekker genieten van mijn nieuwe vervoermiddel.

 

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 20:18
mrt 222013
 

Ridley Fenix Classic
Ik moest er een paar weekjes op wachten, maar vandaag kwam hij dan eindelijk binnen (nou ja, gisteren kwam hij binnen bij de winkel, vandaag was hij compleet afgemonteerd en kon ik hem meenemen), mijn nieuwe fiets voor op de weg: een Ridley Fenix Classic. Het betekent dat de Gazelle Vuelta nog even op de Tacx kan blijven staan en daarna voor de zomer opgeborgen wordt als reserve fiets. Inruilen/verkopen had geen nut, en het is veel te handig om voor noodgevallen een (op zich ook best prima) fiets erbij te hebben.

Nieuwe schoenen Ik heb vandaag al een eerste testrit gemaakt, stukje van zo’n 24km hier in de buurt. Stevige wind, dus nogal wisselende snelheden (wind tegen versus wind mee). Het was/is even wennen aan de nieuwe clips, ik heb nu SPD-SL pedalen in plaats van SPD.

Hoewel onder mijn ‘oude’ schoenen ook SPD-SL clips gemonteerd zouden kunnen worden, vond ik het een goed moment om nieuwe schoenen aan te schaffen. Het zijn een paar Nortwave Race Vertigo PRO SBS schoenen geworden, met carbonversteviging in de zool. De pedalen zelf zijn van Shimano, de SPD-SL PD5700 SM-SH11, in het zwart.

De Ridley is van carbon en een paar kilogram lichter dan de Gazelle. Toch verwacht ik niet meteen dat ik nu magisch opeens harder ga fietsen. Vandaag tegen de wind in was het gewoon hard werken en met de wind van opzij was een zware fiets waarschijnlijk nog prettiger geweest. Maar met de wind in de rug was het kicken/genieten! 🙂

We zullen het zien. De voorspellingen voor het komend weekend zijn verre van goed, maar ik heb vandaag gemerkt dat ik met mijn kledingkeuze (ongeveer even warm als op de MTB) prima zit. Zeker niet te koud, ook niet te warm. Dat komt dus wel goed.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 19:34
okt 112012
 

Kijk, dat is nog eens informatie op het juiste moment. Morgen start in Utrecht de BikeMotion Benelux beurs. En omdat ik voor het volgende wegseizoen op zoek ben naar een nieuwe racefiets, wil ik daar zaterdag ook langs gaan om bij een aantal leveranciers een beeld te krijgen van het aanbod.

Maar, hoewel ik afgelopen week al geprobeerd heb vooraf wat informatie te verzamelen, blijft het toch iets waar ik heel weinig verstand van heb.
Daarom komt het filmpje van de NTFU, dat je hierboven kunt zien, heel erg op het juiste moment. Bike Fitter Jan Glorie, die ook op de beurs aanwezig zal zijn, legt in begrijpelijke taal uit waar je op moet letten bij het aanschaffen van een racefiets.
Opvallend vond ik wel dat hij minder belang hecht aan de kwaliteit van de groep en meer aan de kwaliteit van de ketting en cassette (naast frame, zadel, wielen) waarbij je dan iets zou kunnen bezuinigen op de groep.

Wat kan ik nu met deze informatie? Ik weet nog steeds niet *alles*. Zo weet ik nog niet hoe ik dan de kwaliteit van een frame moet inschatten, maar ik begrijp wel dat het aan te raden is om een meting van je bekken uit te laten voeren om het juiste zadel te kunnen aanschaffen (en dat is blijkbaar vaak niet het zadel dat meegeleverd wordt). Ook gebruik ik nu gewone SPD-pedalen terwijl Jan een duidelijk pleidooi voert voor een wegpedaal (ik neem aan SPD-SL). En dat de hoogte van een velg van invloed is op het rijcomfort wist ik ook niet.

Kortom, toch heel wat bijgeleerd in minder dan 8 minuten.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 20:38
sep 222012
 

Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 229 km totaal
Duur: 08:51:27
Gemiddeld: 25,8 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 82 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 148 slagen per minuut
Weer: 8°C-26°C, 5 druppels neerslag
Omstandigheden: Er stond een pittige wind, maar het was schitterend weer.
Gereden met: de Gazelle Vuelta

Het was een schitterende dag vandaag. Het had er heel dreigend uitgezien op buienradar. Vannacht om een uur of 5 had het nog flink geregend, de straten waren nat toen ik naar de start reed om half 7 (na een vroeg ontbijt op de kamer) en het was fris en winderig bij de start. Ik had vandaag twee startnummers op mijn fiets hangen: mijn eigen nummer 9 en het nummer 63 van Koos Beeres die eigenlijk zelf zou meefietsen, maar dat vanwege darmkanker niet meer kan. Ook Marcel Waggendorff, zou voor Koos meefietsen.

We gingen lekker van start, eigenlijk ging het best wel hard, we hebben de grootste groep gewoon laten gaan en kwam in het wiel van Tamara en Tjeerd, die elkaar ook nog niet kenden voor vandaag. We bleken een redelijk gelijke snelheid te hebben en gingen dus als groepje verder.
Lees verder »

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 23:20
sep 162012
 

Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 81,85 km totaal
Duur: 02:45:44
Gemiddeld: 29,6 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 93 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 161 slagen per minuut
Weer: 9°C-17°C, Droog, windkracht 3 vanuit het zuidwesten
Omstandigheden: Heerlijk fietsweer ondanks het gedoe met de routeplanner op de Garmin.
Gereden met: de Gazelle Vuelta

Eigenlijk had ik vandaag nog een wat langere tocht willen fietsen. Zodat ik nog wat extra kilometers in de benen had voor volgende week. Maar ik wilde persé om 11:00 uur weer in Deurne terug zijn omdat dan de scholierenloop van start ging. Dus had ik een wat kortere route uitgezet op de Garmin. Maar wat een ellende was dat zeg. Het lukt me maar niet om de Garmin zover te krijgen dat hij me waarschuwt als ik af moet slaan, terwijl dat toch mogelijk zou moeten zijn. En nu bleek ik ook met de MapSource software een route uitgezet te hebben die me over een paar kilometer onverharde weg liet fietsen. Fijn als je een cyclocross of MTB hebt, niet fijn op een gewone racefiets. Toen me dat de tweede keer dreigde te overkomen heb ik de route het denkbeeldige raam uitgegooid en ben gewoon zelf gaan fietsen. Eerst langs het kanaal richting Nederweert, toen nog een stukje richting Weert en ondertussen de klok een beetje in de gaten houden zodat ik weer op tijd in Deurne zou kunnen zijn.

Het eerste stuk, dus de eerste 40km naar Weert gingen met slechts 27,7km/uur gemiddeld. Dat ik op de terugweg de wind een beetje in de rug had blijkt wel, want de terugweg ging met 31,9km/uur gemiddeld (ook nu weer over 40km). Dat dat op zich weer allemaal heel relatief is, merkte ik op de weg langs het kanaal terug vanuit Nederweert toen ik van achteren een seintje kreeg dat er een groepje andere renners voorbij wilde. Met zijn vijven, strak in het fietspak en op mooie fietsen kwamen ze voorbij. Ik heb nog geprobeerd aan te pikken, maar toen de snelheid tot ruim boven de 40km/uur op het vlakke opliep (de Garmin stelt als mijn maximum 43,4km/uur) moest ik ze toch echt laten gaan. Maar goed, dat mocht niet deren. Ik kon mijn snelheid goed vasthouden en dat was het belangrijkste.

Ik was op tijd terug in Deurne om mijn kanjer te zien rennen, komende week nog wat rustige inspanning bij het Spinnen en tijdens de Bodypump en dan ben ik klaar voor volgende week.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 11:35
sep 092012
 

Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 146,9 km totaal
Duur: 05:14:54
Gemiddeld: 28,0 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 84 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 159 slagen per minuut
Weer: 25°C, Droog, lekker frisse start (9°C)
Omstandigheden: Ideaal fietsweer.
Gereden met: de Gazelle Vuelta
De voorspelling was al goed, het zou prima fietsweer worden vandaag. En dat werd het ook. De tocht naar Nijmegen met de auto was al geen straf: een mooi rode opkomende zon die door de flarden nevel heen scheen. Maar ik was toch ook wel blij dat ik om half 2 weer terug was in Nijmegen omdat de temperatuur in het zonnetje toen toch al flink begon op te lopen. Ik heb niet veel/lang pauze gehouden onderweg, in totaal zo’n 25 minuten. Dat komt waarschijnlijk ook wel omdat ik de tocht alleen gereden heb. Met zijn tweeën blijf je toch snel wat langer ergens zitten.

Het was een mooie tocht die deels ook door hetzelfde gebied voerde als de Peter Winnen Classic van een paar weken geleden. Belangrijkste verschil was dat ik nu wél de 50km/uur wist te doorbreken:  53,7km/uur maximaal (bergaf uiteraard). 🙂
Het “venijn” zo je wilt, zat hem deels ook in de staart van de tocht waarbij we nog een paar mooie klimmetjes voor de kiezen kregen voordat we weer terug in Nijmegen waren. Ik zet venijn met opzet tussen haakjes want ik vond het lekkere heuveltjes. Daar kwam bij dat we op de terugweg pas laat echt in de stad terecht kwamen zodat het ook lekker door fietste door het groen. Op zo’n kilometer of zeven voor het eindpunt werd ik ingehaald door een treintje van 3 renners. Ik voelde me nog fit genoeg om bij ze aan te pikken waardoor het weer een lekker sprint naar het eindpunt werd. Het gemiddelde van 28km/uur ligt een stuk lager dan vorige week, maar omdat ik hem nou alleen gefietst heb, ben ik zeker niet ontevreden.

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 14:16
sep 022012
 

Bekijk een uitgebreider overzicht op de Garmin website
Totaal: 166,5 km totaal
Duur: 5:49:23
Gemiddeld: 28,6 km/uur (met autopause)
Gemiddelde trapfrequentie: 91 omwentelingen per minuut
Gemiddelde hartslag: 162 slagen per minuut
Weer: 9-24°C, Droog, frisse start, ’s middags warm
Omstandigheden: Heerlijk fietsweer
Gereden met: de Gazelle Vuelta

Hoewel ik eigenlijk vandaag heel graag bij de finish van de Tour for Life in Valkenburg had willen zijn, besloot ik toch maar gewoon een lange tocht op vlak terrein te maken, het is immers nog maar 20 dagen voordat de Zuiderzee Klassieker (je kunt nog sponsoren!!) verreden wordt en een paar extra kilometers op vlak terrein in de benen zijn nooit weg. Er was geen tocht van boven de 100km te vinden, maar de Kempen-tocht, georganiseerd door Toerclub Aalst-Waalre was 100km. Van Deurne naar Aalst is het 30km fietsen, dus door met de fiets er naar toe te gaan (en weer terug), kwam ik toch tot een mooie 166,5km in totaal.

Laat ik beginnen met te zeggen dat het een mooie tocht was, maar vooral ook een gezellige tocht.

Het was fris vanochtend en lang donker. Ik had om half 7 de deur uit willen gaan om om half 8 in Aalst te kunnen zijn, maar dat werd 7 uur zodat ik geen licht hoefde te voeren. Het eerste stuk naar Aalst ging goed, totdat ik in Eindhoven me door de Garmin liet verleiden om een ‘kortere’ route te nemen dan via de hoofdweg.  Door het zoeken, draaien en verkeerd fietsen kwam ik uiteindelijk op een gemiddelde van 29,3km/uur voor die eerste 30km uit. Maar goed, toch niet slecht voor een warming-up.

Na vertrek uit Aalst voor de tocht ging ik er weer lekker vandoor. Ik haalde na een tijdje een andere fietser in die niet langzaam fietste, maar wel langzamer dan ik fietste, dus ging ik er voorbij. In Veldhoven miste ik een pijltje, zag dat gelukkig al snel omdat de weg dood liep en toen ik omgedraaid had (scheelde me een minuut of zo) zag ik dat diezelfde fietser nu opeens een stuk voor me reed. Ik er weer achteraan, maar het was al snel duidelijk dat hij een stuk rapper ging dan eerst. Toen ik er bij kwam had ik ook niet echt de behoefte meer om er voorbij te gaan. Het bleek Peter uit Eindhoven te zijn (dat wist ik toen uiteraard nog niet, we hadden elkaar namelijk nog niet eerder ontmoet), hij bleek nog naar me geroepen te hebben toen ik fout fietste, maar dat had ik niet gehoord.
Lees verder »

Deel dit bericht:
 Gepubliceerd door om 14:54

Op deze website wordt gebruik gemaakt van tools die kleine bestanden (cookies) op je computer opslaan. Cookies zijn veilig en worden gebruikt de site goed te laten werken en om (anonieme) gebruiksrapportages te maken (technische cookies). Andere cookies, zoals van YouTube of Addthis kun je naar wens uitschakelen, maar dan werkt die functionaliteit (uiteraard) ook niet. Je kunt via dit voorkeurvenster schakelen tussen je keuze. Lees meer over het privacybeleid van dit weblog